ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΕΛΑΤΗ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΤΑΞΙΔΙ


Βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 339/1996, κατ’ εφαρμογή της Οδηγίας 90/314/ΕΟΚ

Παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά τους παρακάτω Γενικούς Όρους Συμμετοχής, οι οποίοι συνιστούν αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης του οργανωμένου ταξιδιού, και τις πληροφορίες, πριν εγγραφείτε σε κάποιο από τα οργανωμένα ταξίδια μας.
Η συμμετοχή σε οποιοδήποτε οργανωμένο ταξίδι του τουριστικού γραφείου μας προϋποθέτει την προσεκτική μελέτη του προγράμματος του συγκεκριμένου ταξιδιού και σημαίνει την ανεπιφύλακτη αποδοχή από τον πελάτη των Γενικών Όρων Συμμετοχής.
Σύμφωνα με τον ορισμό του Π.Δ. 339/1996, ως «οργανωμένο ταξίδι» εννοείται ο προκαθορισμένος συνδυασμός δύο τουλάχιστον από τα στοιχεία της μεταφοράς, της διαμονής ή άλλων τουριστικών υπηρεσιών μη συμπληρωματικών της μεταφοράς ή της διαμονής που αντιπροσωπεύουν σημαντικό τμήμα του οργανωμένου ταξιδιού, εφ’ όσον η εν λόγω παροχή υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει μία διανυκτέρευση και πωλείται ή προσφέρεται προς πώληση σε μία συνολική τιμή. Οργανωμένο ταξίδι θεωρείται και όταν η παροχή των επί μέρους υπηρεσιών ενός και του αυτού οργανωμένου ταξιδιού γίνεται με χωριστή τιμολόγηση, αλλά στο ίδιο χρονικό διάστημα και από τον ίδιο παροχέα. Δεν θεωρείται οργανωμένο ταξίδι η μεμονωμένη πώληση εισιτηρίου μεταφοράς ή καταλύματος ή άλλης τουριστικής υπηρεσίας.
Σημειώνουμε, ότι στους Γενικούς Όρους Συμμετοχής αναφέρονται οι γενικές πληροφορίες και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δύο συμβαλλόμενων μερών στο οργανωμένο ταξίδι, ενώ όσον αφορά τις συγκεκριμένες και ειδικές πληροφορίες (προορισμούς, τιμές, ημέρες και ώρες αναχώρησης και επιστροφής, μέσα μεταφοράς, καταλύματα, επισκέψεις κλπ.), που αφορούν το κάθε οργανωμένο ταξίδι χωριστά, θα πρέπει να συμβουλεύεστε το πρόγραμμα κάθε ταξιδιού και τον σχετικό τιμοκατάλογο.

 

  1. ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ – ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ

Η Εταιρία μας Travel Art Tours & Events / Γραφείο Γενικού Τουρισμού έχει λάβει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. 0206E60000448601 και είναι μέλος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) με αρ. 2215.Η Εταιρία μας διοργανώνει ταξίδια, η ίδια ή σε συνεργασία με άλλους διοργανωτές, τα οποία πωλεί η ίδια ή μέσω άλλου τουριστικού γραφείου,  λειτουργούσα ως μεσολαβητής μεταξύ των πελατών/ταξιδιωτών και των διαφόρων φορέων παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιεί (μεταφορικές εταιρίες, ξενοδοχεία, τοπικά ταξιδιωτικά γραφεία, κ.α.) στους οποίους δεν έχει μεν άμεσο έλεγχο αλλά θα υποστηρίξει κάθε συμβατική απαίτηση του ταξιδιώτη ως μεσολαβητής των πελατών της. O Μεσολαβητής πράκτορας είναι  μεταπωλητής των ταξιδιών και δεν είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της Εταιρίας.

  1. ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΤΑΞΙΔΙ

Η συμμετοχή σας σε οργανωμένο ταξίδι (στο εξής «ταξίδι») προϋποθέτει την υπογραφή σύμβασης μεταξύ της Travel Art Tours και του «πελάτη», δηλαδή εσάς, η οποία καλύπτει και την οικογένειά σας ή την ομάδα που εκπροσωπείτε και καλύπτετε οικονομικά, αντίγραφο της οποίας λαμβάνετε υποχρεωτικά. Οι παρόντες Γενικοί Όροι Συμμετοχής συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης αυτής.

  1. ΓΕΝΙΚΑ

Οι πληροφορίες και τα στοιχεία που περιέχονται στους Γενικούς Όρους Συμμετοχής έχουν ελεγχθεί από την Travel Art Tours, κατά τον χρόνο σύνταξης του εντύπου αυτού, για την εγκυρότητα και την ακρίβειά τους, έχουν γενικό χαρακτήρα και ισχύουν αν δεν αναφέρεται κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα του κάθε ταξιδιού και στην υπογραφείσα σύμβαση μεταξύ της Travel Art Tours και του πελάτη- καταναλωτή.
Τα έντυπα προγράμματα ισχύουν για την περίοδο που αναγράφεται στον ισχύοντα τιμοκατάλογο και σε αδιαίρετο συνδυασμό με αυτόν, στον οποίο και αναφέρονται τυχόν αλλαγές, διορθώσεις και πληροφορίες για τα ταξίδια, που δεσμεύουν όλους τους πελάτες.
Σημειώνουμε, ότι οποιεσδήποτε ειδικές επιθυμίες, ανάγκες ή απαιτήσεις του πελάτη, όσον αφορά το ταξίδι στο οποίο συμμετέχει, θα πρέπει να περιλαμβάνονται ρητά στη σύμβαση, εφ’ όσον έχουν συμφωνηθεί και είναι εφικτή η πραγματοποίησή τους.
Οι πληροφορίες και τα στοιχεία των προγραμμάτων των ταξιδιών μπορεί να αλλάξουν, λόγω των συχνών και

έκτακτων αλλαγών των συνθηκών παγκοσμίως, και ιδιαίτερα στις μεταφορές και τις διεθνείς σχέσεις. Στην περίπτωση αυτή θα ειδοποιηθείτε άμεσα με τον πλέον πρόσφορο τρόπο, και για τον λόγο αυτόν η Travel Art Tours θα πρέπει να διαθέτει όλα τα στοιχεία επικοινωνίας σας (τηλέφωνα, fax, email), ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να έρθει σε επαφή μαζί σας.

 

  1. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

Μπορείτε να εγγραφείτε σε κάποιο από τα ταξίδια μας αν είστε άνω των 18 ετών ή αν συνοδεύεστε από κάποιον ενήλικα [εφ’ όσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και με την ισχύουσα κάθε φορά τιμή και λοιπές επιβαρύνσεις]. Οι εγγραφές γίνονται με επίσκεψη στα γραφεία ή υποκαταστήματά μας ή συνεργατών μας, με αλληλογραφία, fax, τηλέφωνο ή μέσω ιστοσελίδας, με την προϋπόθεση, προκειμένου να δεσμευτούν θέσεις στο συγκεκριμένο ταξίδι: α) της πληρωμής της προβλεπόμενης κάθε φορά προκαταβολής ή ολόκληρου του ποσού, μετρητοίς, με χρέωση της πιστωτικής κάρτας ή με έμβασμα προς την Travel Art Tours, και β) της ανεπιφύλακτης αποδοχής και συμμόρφωσης με τους παρόντες Όρους. Η δήλωση συμμετοχής / εγγραφής του πελάτη σε ένα οργανωμένο ταξίδι πρέπει να γίνεται το αργότερο έως και 15 ημέρες πριν την ημερομηνία αναχώρησης του ταξιδιού ή εκτός εάν ειδικώς αναφέρεται.

Για να είναι έγκυρη οποιαδήποτε κράτηση θέσης πρέπει να συνοδεύεται από προκαταβολή ίση με το 35% των συνολικών δαπανών συμμετοχής. Τηλεφωνικές ή άλλου είδους κρατήσεις που δεν επικυρώνονται με πληρωμή της ανάλογης προκαταβολής δεν υποχρεώνουν τη Travel Art Tours να δεσμεύει θέσεις. Οι κρατήσεις για τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τη Travel Art Tours γίνονται με την έκδοση του προγράμματος και μέσα στην καθοριζόμενη για κάθε ταξίδι προθεσμία εγγραφής που, ωστόσο, δεν υποχρεώνει τη Travel Art Tours  να εξασφαλίσει θέση στον ενδιαφερόμενο αν στο μεταξύ έχουν εξαντληθεί οι προβλεπόμενες θέσεις, για το οποίο πάντως η Travel Art Tours οφείλει να ενημερώσει τον πελάτη. Το δικαίωμα συμμετοχής στο ταξίδι εξασφαλίζεται με την εξόφληση του συνόλου της αξίας του και των σχετικών επιβαρύνσεων 10 πλήρεις εργάσιμες ημέρες πριν την αναχώρηση. Σε περίπτωση κρουαζιέρας δικαίωµα συµµετοχής σε αυτήν, εξασφαλίζεται µε την εξόφληση του συνόλου της αξίας του και των σχετικών επιβαρύνσεων, τόσες ημέρες πριν, όσες προβλέπονται από την εκάστοτε εταιρία κρουαζιερών
.
Τυχόν μη εξόφληση του συνόλου της αξίας του ταξιδιού στον προβλεπόμενο χρόνο δίνει το δικαίωμα στη Travel Art Tours να ακυρώσει την κράτηση και, ενδεχομένως, να απαιτήσει ακυρωτικά, σύμφωνα με τους όρους ακύρωσης που προβλέπονται στο παρόν. Στις εκδρομές με πούλμαν κάθε εκδρομέας δεν καταλαμβάνει συγκεκριμένο κάθισμα για όλες τις προβλεπόμενες μετακινήσεις. Στη διάρκεια του ταξιδιού συνυπολογίζονται οι ημέρες αναχώρησης και άφιξης.

Έγκυρη είναι μία εγγραφή αν αναγράφεται στην απόδειξη πληρωμής της προκαταβολής το συγκεκριμένο ταξίδι, με τις ημερομηνίες αναχώρησης και επιστροφής και τυχόν άλλα διακριτικά στοιχεία του.

Ο συμβαλλόμενος, ο οποίος εκπροσωπεί την οικογένεια ή την ομάδα του, έχει την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους εκπροσωπούμενους από αυτόν συνταξιδιώτες του για τις λεπτομέρειες και τους Όρους του ταξιδιού. Οι συμμετέχοντες μέσω τρίτου έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με τον εκπρόσωπο που τους ενέγραψε στο ταξίδι, το δε τουριστικό γραφείο θέτει στη διάθεσή τους κάθε σχετική πληροφορία, εάν του ζητηθεί.
[Οι εγγραφές αρχίζουν αμέσως μετά την έκδοση του εντύπου των ταξιδιών και του ένθετου τιμοκαταλόγου. Συνιστούμε, εφ’ όσον σας ενδιαφέρει κάποιο ταξίδι και προκειμένου να εξασφαλίσετε τη συμμετοχή σας, να εγγράφεστε έγκαιρα σ’ αυτό].

  1. ΤΙΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ – ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΚΛΠ.

Η αξία των ταξιδιών (στο εξής «τιμή») αναφέρεται στον εκάστοτε ισχύοντα τιμοκατάλογο της Travel Art Tours, όπου αναλύονται και οι υπόλοιπες υποχρεωτικές επιβαρύνσεις (τέλη-φόροι, φόροι αεροδρομίων, επίναυλοι καυσίμων, φιλοδωρήματα, visa κλπ.). Οι τιμές των ταξιδιών- κρουαζιέρων υπολογίζονται κατά την ημέρα που εκδίδεται ο τιμοκατάλογος (η συγκεκριμένη ημερομηνία αναφέρεται σ’ αυτόν), τα κοστολόγια των υπηρεσιών κάθε ταξιδιού, τους ισχύοντες ναύλους, φόρους και άλλα έξοδα ασφάλειας, την ισοτιμία ξένων νομισμάτων σε σχέση με το Ευρώ (για τις εκδρομές εξωτερικού), καθώς και κάθε άλλον παράγοντα κόστους. Η Travel Art Tours, αφού εξαντλήσει κάθε δυνατότητα πρόβλεψης, διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής των τιμών όταν οι πιο πάνω παράγοντες κόστους αλλάξουν. Στην περίπτωση που για τους παραπάνω λόγους αυξηθεί η αξία του ταξιδιού, ο Ταξιδιώτης έχει δικαίωμα να αποδεχθεί την ανάλογη αύξηση ή να ακυρώσει τη συμμετοχή του χωρίς ακυρωτικά εφόσον η αύξηση αυτή υπερβαίνει το 10% της συνολικής αξίας του ταξιδιού, και να του επιστραφούν τα χρήματα ατόκως. Ο ίδιος όρος ισχύει και για τη μειωμένη συμμετοχή (κάτω των 20 ατόμων) στο ταξίδι, καθώς και για τυχόν διαφορά ναύλου στην περίπτωση που τα εισιτήρια του γκρουπ έχουν συμπληρωθεί και ο Μεταφορέας ή ο ξενοδόχος ζητά μεγαλύτερο ναύλο ή ενοίκιο για τις επιπλέον θέσεις.

Η τιμή του ταξιδιού- κρουαζιέρων μπορεί να αλλάξει μέχρι 20 ημέρες πριν την ημερομηνία της αντίστοιχης αναχώρησης, λόγω απρόβλεπτων αυξήσεων ναύλων, συναλλάγματος, καυσίμων ή οποιασδήποτε ανατροπής των αρχικών κοστολογικών δεδομένων.
Η τιμή των ταξιδιών μπορεί και να μειωθεί για την προσέλκυση επιπλέον ατόμων, απαραίτητων για την πραγματοποίησή τους. Τυχόν διάθεση των τελευταίων προπληρωμένων από το τουριστικό γραφείο θέσεων σε προσφορά, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ένα ταξίδι, δεν δικαιοδοτεί τους υπόλοιπους πελάτες να απαιτήσουν ανάλογη έκπτωση ή να ακυρώσουν τη συμμετοχή τους χωρίς να καταβάλουν τα προβλεπόμενα ακυρωτικά. Επίσης, η Travel Art Tours έχει το δικαίωμα, για ορισμένη χρονική περίοδο ή για περιορισμένο αριθμό θέσεων, να πωλήσει θέσεις σε ευνοϊκότερες τιμές, με ειδικούς όρους ακυρωτικών.

Οι παιδικές χρεώσεις (για ηλικίες 2-12 ετών και μόνο όταν πληρώνουν δύο ενήλικες στο ίδιο δωμάτιο/καμπίνα) ποικίλλουν κατά περίπτωση από προσφορά δωρεάν διαμονής, χωρίς φαγητό, στα ξενοδοχεία και τα πλοία, μέχρι μια μικρή έκπτωση. Στην περίπτωση που επιλέξετε να διαμείνετε σε τρίκλινο δωμάτιο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το τρίτο άτομο στα τρίκλινα δωμάτια έχει μικρή ή καθόλου έκπτωση. Οι ακριβείς διαφοροποιήσεις των τιμών, πάντως, αναφέρονται στον τιμοκατάλογο που ισχύει.

 

  1. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ TRAVEL ART TOURS

Η Εταιρία μας έχει υποχρέωση να συντονίσει και να εκτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ταξίδια που διαθέτει στους Ταξιδιώτες μεσολαβώντας μεταξύ των ταξιδιωτών και κάθε τρίτου που παρέχει τις υπηρεσίες (μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων, κά), δεν έχει και δεν μπορεί να έχει άμεσο έλεγχο σε αυτούς, οπότε και ευθύνη. Η Εταιρία μας δεν ευθύνεται για λανθασμένες ενέργειες και παραλείψεις τρίτων και των συνεργατών τους, για τις ανωμαλίες στην παροχή των υπηρεσιών και για τις έκτακτες καταστάσεις όπως: ακυρώσεις, καθυστερήσεις ή αλλαγές δρομολογίων μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων, πλοίων, αυτοκινήτων, τρένων κ.α.), λόγω αποκλεισμού  περιοχών, λοιπών απεργιών και άλλων αιτιών. Για το λόγο αυτό των πιθανών μικρών ή μεγάλων καθυστερήσεων, για τεχνικούς, μετεωρολογικούς ή άλλους λόγους, οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να προγραμματίζουν συναντήσεις ή δικές τους επισκέψεις, τις ημέρες των μετακινήσεων/πτήσεων. Η Εταιρία μας δεν ευθύνεται για τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, απεργιών, αποκλεισμού περιοχών λόγω καιρικών, υγειονομικών, τρομοκρατικών, πολεμικών, τοξικών συνθηκών, σεισμών, αεροπειρατειών και άλλων παρεμφερών περιπτώσεων ανωτέρας βίας και για κάθε ζημιά, ατύχημα, απώλεια ζωής ή αντικειμένων. Η Εταιρία μας θα εξαντλήσει με κάθε τρόπο βοήθειας για τη συνέχεια του ταξιδιού ή επαναπατρισμού των ταξιδιωτών, αλλά χωρίς ευθύνη ή οικονομική επιβάρυνση η οποία θα βαρύνει τους ταξιδιώτες ως να ταξίδευαν κατ’ιδίαν αντιμετωπίζοντας ανάλογες έκτακτες καταστάσεις. Συνιστάται στους ταξιδιώτες της περιφέρειας να βρίσκονται μία μέρα πριν στους τόπους των αναχωρήσεων προκειμένου να αντιμετωπιστούν αλλαγές δρομολογίων ή άλλο έκτακτο πρόβλημα. Για τις περιπτώσεις πλημμελoύς  παροχής υπηρεσίας να γίνεται άμεση αναφορά στον συνοδό και αν δεν προβλέπεται, στον τοπικό πράκτορα με κοινοποίηση στην Εταιρία μας, για να διορθωθεί το πρόβλημα. Άλλως, θα πρέπει το πρόβλημα να αναφερθεί εγγράφως στην Εταιρία μας  με την επιστροφή και εντός 10 ημερών, επισυνάπτοντας κάθε στοιχείο για την αιτιολόγησή του. Η τυχόν αποζημίωση για τη μη παροχή υπηρεσίας δεν μπορεί να ξεπερνά το διπλάσιο της αξίας της επιμέρους υπηρεσίας. Ελάχιστη συμμετοχή για όλα τα ταξίδια είναι τα είκοσι (20) ενήλικα άτομα. Εφ’ όσον ο αριθμός αυτός δεν συμπληρωθεί, η Εταιρία έχει το δικαίωμα να ακυρώσει το ταξίδι και να ενημερώσει τους Ταξιδιώτες μέχρι και επτά (7) ημέρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού και να επιστρέψει τα χρήματα που είχαν καταβάλει χωρίς άλλη υποχρέωση, εκτός εάν δεχθούν την διαφορά από τη μειωμένη συμμετοχή. Η διαμόρφωση του ταξιδιού, υπηρεσίες και τιμές, θεωρούνται αυτές που αναφέρονται στη σύμβαση πώλησης (εξοφλητική Απόδειξη Πληρωμής του ταξιδιού), την οποία υπογράφει και αποδέχεται ο Ταξιδιώτης ή Μεσολαβητής. Τελικό πρόγραμμα ταξιδιού θεωρείται αυτό που οι Ταξιδιώτες ή Μεσολαβητές παραλαμβάνουν και αποδέχονται, με τα ενημερωτικά ταξιδιωτικά έγγραφα, 2 – 3 μέρες πριν την αναχώρηση με τις τυχόν έκτακτες αλλαγές, και έχουν υποχρέωση να γνωστοποιήσουν στην ομάδα που ενέγραψαν στο ταξίδι.

 

 

 

 

 

 

  1. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ

Η συμμετοχή σε ομαδικά ταξίδια προϋποθέτει ανάλογη κοινωνική συμπεριφορά και για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η απόλυτη συμμόρφωση των Ταξιδιωτών προς το πρόγραμμα του ταξιδιού και τις υποδείξεις των συνοδών ή τοπικών ξεναγών, καθώς και η έγκαιρη προσέλευσή τους στους τόπους συγκέντρωσης για τις διάφορες παροχές του προγράμματος (πτήσεις, μεταφορές, ξεναγήσεις, εκδρομές, γεύματα, κλπ.). Η καθυστέρηση και η ασυνέπεια του Ταξιδιώτη μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια της εκδρομής, μετακίνησης ή γευμάτων, χωρίς να έχει δικαίωμα αποζημιώσεως ή επιστροφής των χρημάτων του για τις υπηρεσίες που δεν του δόθηκαν από υπαιτιότητά του, και θα πρέπει να επανασυνδεθεί με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες ή να επαναπατριστεί με δική του ευθύνη και έξοδα. Η Εταιρία μας θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον συνδράμει. Στα αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς, κά,  θα πρέπει να βρίσκεστε δύο (2) τουλάχιστον ώρες πριν την αναχώρηση. Αν δεν προβλέπεται συνοδός στο ταξίδι, ο Ταξιδιώτης πρέπει να επιβεβαιώνει επί τόπου τις επόμενες πτήσεις ή άλλο δρομολόγιό του με την μεταφορική εταιρεία και να βεβαιώνει ποια ώρα και από ποιο αεροδρόμιο, λιμάνι, terminal, σταθμό, πραγματοποιείται η μετακίνησή του. Τυχόν απώλεια του μέσου μεταφοράς, λόγω καθυστέρησης του Ταξιδιώτη, ή οικιοθελούς διακοπής του ταξιδιού, συνεπάγεται την απώλεια του συνόλου του ταξιδιού εφόσον δε καταστεί δυνατόν να επανασυνδεθεί με την υπόλοιπη ομάδα με τη βοήθεια της εταιρείας αλλά με δικά του έξοδα  (άλλο εισιτήριο κλπ).  Οποιαδήποτε μετακίνηση του ταξιδιώτη εκτός ομάδας, βαρύνει αποκλειστικά τον ίδιο. Κατά τον ίδιο τρόπο, η Εταιρία μας δεν φέρει ευθύνη για τις υπηρεσίες του ταξιδιού που δεν παρασχέθηκαν στον Ταξιδιώτη εξαιτίας δικής του αμέλειας ή ευθύνης, ασθένειας ή ατυχήματος. Οι μεταφορείς, ξενοδόχοι και άλλοι πάροχοι υπηρεσιών καθώς και η Εταιρία μας δεν δέχονται την επιστροφή των καταβληθέντων χρημάτων για λόγους ασθένειας, ατυχημάτων, ιατρικών επεμβάσεων κ.ά και συνιστούμε στον Ταξιδιώτη να ασφαλιστεί για τέτοιο ενδεχόμενο. Ασχέτως της υποχρέωσής της, η Εταιρία μας θα βοηθήσει για τυχόν επιστροφή χρημάτων μόνο εάν οι παροχείς δεχθούν τα δικαιολογητικά που παρασχεθούν.  Αν ο Ταξιδιώτης αδυνατεί να συμμετάσχει στο ταξίδι στο οποίο έχει ήδη πληρώσει προκαταβολή ή εξοφλήσει, μπορεί να εκχωρήσει την κράτησή του σε άλλο  δικό του άτομο, με τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο συγκεκριμένο ταξίδι, το αργότερο έξι  (6) εργάσιμες ημέρες πριν την αναχώρηση, ενώ ειδικά για τις θαλάσσιες μεταφορές η ανωτέρω προθεσμία είναι δέκα (10) ημέρες πριν την αναχώρηση. Σε περίπτωση τυχόν οφειλόμενου υπολοίπου της αξίας του ταξιδιού ή ενδεχόμενων πρόσθετων εξόδων αυτού από την σχετική εκχώρηση, ο εκχωρών και ο εκδοχέας ευθύνονται αλληλέγγυα απέναντι στην Εταιρία μας για την καταβολή του σχετικού ποσού. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των αερομεταφορέων, πρέπει να επισημανθεί ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή του ονόματος του επιβάτη, αλλά μόνο η ακύρωση της υπάρχουσας κράτησης και η κράτηση νέας θέσης, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, με πιθανή επιβάρυνση. Η Εταιρία μας δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση που δεν βρεθεί νέα θέση. Η δε συνεπαγόμενη ακύρωση της κράτησης θα γίνει σύμφωνα με τους προβλεπόμενους στο παρόν όρους.

  1. ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΜΟΥΣΕΙΑ – ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ

Στις εκδρομές των Χριστουγέννων, Νέου Έτους, Αποκριάς και Πάσχα, οι επισκέψεις σε μουσεία και άλλους αρχαιολογικούς χώρους, πιθανόν να µην πραγματοποιηθούν ή να γίνουν σε διαφορετική από την προβλεπόμενη ημέρα, λόγω αργιών και µη λειτουργίας τους. Στην τιμή του ταξιδιού δεν περιλαμβάνονται οι είσοδοι σε μουσεία, αρχαιολογικούς ή παρεμφερείς χώρους  εκτός εάν αναγράφεται κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα του ταξιδιού. Στις προαιρετικές ξεναγήσεις/εκδρομές /εκδηλώσεις που αποφασίζονται οργανώνονται και πληρώνονται στο εξωτερικό, απαιτείται ένας μίνιμουμ αριθμός συμμετοχής. Η Εταιρία μας δεν ευθύνεται για την πραγματοποίηση, τις τιμές και τις υπηρεσίες που θα προσφερθούν και είναι στην απόλυτη κρίση των ταξιδιωτών να συμμετέχουν ή όχι στις προαιρετικές εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα και η διάρκεια των ξεναγήσεων ποικίλλει και καθορίζεται από τους τουριστικούς και ξεναγικούς φορείς του κάθε τόπου.

  1. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ – ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ – ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Όλα τα χρησιμοποιούμενα από την Εταιρία μας καταλύματα έχουν τη νόμιμη και εν ισχύ άδεια λειτουργίας από τις αρμόδιες αρχές της χώρας που δραστηριοποιούνται αυτά και τα δωμάτια που κλείνονται είναι απλά (standard). Η επιλογή τους γίνεται με κριτήρια τη θέση τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης του ταξιδιού. Δεν υπάρχει ενιαίο κριτήριο διεθνώς παραδεκτό, μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους τα ξενοδοχεία, έστω και αν ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Τα δωμάτια των περισσοτέρων ξενοδοχείων κατασκευάζονται για δύο κρεβάτια ή ένα διπλό κρεβάτι. Ως εκ τούτου, τα τρίκλινα ή τετράκλινα δωμάτια είναι ουσιαστικά δίκλινα με επιπλέον κλίνη. Συνήθως δεν είναι ιδιαίτερα άνετα και το επιπλέον κρεβάτι μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά, καναπές ή σπαστό ντιβάνι. Τα δωμάτια παραδίδονται από το ξενοδοχείο συνήθως μεταξύ 14:00-16:00 και είναι στη διάθεση των ενοίκων ως τις 11:00 της ημέρας αναχώρησης. Αν ο Ταξιδιώτης επιθυμεί να μπει νωρίτερα στο δωμάτιο ή να αναχωρήσει αργότερα, θα πρέπει να καταβάλει τη σχετική επιβάρυνση στο ξενοδοχείο, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα. Στα μεμονωμένα ταξίδια, σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης στο ξενοδοχείο, μετά την ημέρα ή την ώρα της προγραμματισμένης άφιξης του Ταξιδιώτη, και εφ’ όσον αυτός δεν έχει ενημερώσει σχετικά, το ξενοδοχείο έχει δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση και να διαθέσει σε άλλους το δωμάτιο για όλη την περίοδο της κράτησης. Στην περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων (οverbookings) από την πλευρά του ξενοδοχείου, αυτό και η Εταιρία μας θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τακτοποιήσει τους ταξιδιώτες, σύμφωνα και με τα ισχύοντα στη χώρα υποδοχής. Στα ταξίδια της Ελλάδας, που γίνονται με πούλμαν, οι θέσεις δίνονται με σειρά εγγραφής και δεν αλλάζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αντιθέτως στα ταξίδια εξωτερικού με πούλμαν, οι θέσεις αλλάζουν καθημερινά. Γίνεται γνωστό εκ των προτέρων και ρητά συμφωνείται ότι οι αεροπορικές εταιρείες και για δικούς τους λόγους (βλάβες αεροσκαφών,κά) ορισμένες φορές ναυλώνουν για τις πτήσεις τους αεροπλάνα άλλης αεροπορικής εταιρείας, αλλάζουν τα ωράρια των πτήσεων από πρωί σε απόγευμα και αντίστροφα, καθώς και τους τύπους των αεροσκαφών τους. Οι αλλαγές αυτές είναι αποδεκτές από την ΙΑΤΑ και δεν συνιστούν δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού χωρίς την πληρωμή ακυρωτικών από τους ταξιδιώτες.

  1. ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ – ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥ (VISA) – ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Κ.Α

Για όλους τους συμμετέχοντες στα ταξίδια εξωτερικού απαιτείται η κατοχή νέου διαβατηρίου σε ισχύ. Στις χώρες που υπάγονται στη Συνθήκη Schengen μπορείτε να ταξιδέψετε και με αστυνομικές ταυτότητες με λατινικά στοιχεία. Η Εταιρία μας συνιστά να έχετε στο ταξίδι το διαβατήριό σας σε ισχύ τουλάχιστον έξι (6) μηνών μετά την επιστροφή σας. Για ορισμένους προορισμούς απαιτείται επιπροσθέτως λήξη διαβατηρίου μετά 3, 6 ή 12 μήνες. Η περίοδος για την έγκαιρη θεώρηση (visa) έχει συμπεριληφθεί στην προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έκαστης εκδρομής ως και οι υγειονομικές διατυπώσεις, αν αυτές απαιτούνται. Η ισχύς και έκδοση όλων των ταξιδιωτικών εγγράφων (διαβατήριο, ταυτότητα, κά) είναι ευθύνη του Ταξιδιώτη και ουδεμία ευθύνη φέρει η Εταιρία μας . Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται οι ανήλικοι ταξιδιώτες που πρέπει απαραιτήτως να είναι εφοδιασμένοι με τα απαιτούμενα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, κλπ). Επίσης οι κάτοχοι ξένων διαβατηρίων, πρέπει να ενημερώνουν γραπτώς την Εταιρία και να απευθύνονται οι ίδιοι στις προξενικές αρχές της χώρας τους, καθώς και των χωρών που θα επισκεφτούν, προκειμένου να ελέγξουν αν χρειάζονται θεώρηση εισόδου (visa) ή οποιαδήποτε άλλα έγγραφα για τις χώρες από όπου θα διέλθουν ή στις οποίες θα ταξιδέψουν, καθώς και για την επανείσοδό τους στη χώρα που ξεκίνησαν. Τυχόν μη εξασφάλιση της έγκαιρης έκδοσης ή θεώρησης των ταξιδιωτικών εγγράφων δεν δικαιολογεί την ακύρωση της συμμετοχής του ταξιδιώτη χωρίς ακυρωτικά. Η Εταιρία μας παρέχει όλες τις πληροφορίες για τα ταξίδια, όπου ο Διεθνής Οργανισμός Υγείας απαιτεί εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή, κά. Λόγω, όμως, των συχνών κατά τόπους επιδημικών αλλαγών και των ιατρικών προσωπικών δεδομένων του κάθε Ταξιδιώτη, ο ίδιος έχει την ευθύνη να απευθυνθεί στις αρμόδιες τοπικές υγειονομικές αρχές για πιο υπεύθυνη και έγκυρη ενημέρωση, ή στον θεράποντα ιατρό του αναφέροντας άν θα ταξιδέψει σε περιοχές ακραίων συνθηκών επιδημιών, ψύχους, θερμοκρασίας, υψομέτρου ή άλλων παρεμφερών τοπικών συνθηκών.

  1. ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Η Εταιρία μας έχει συνάψει ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο Αστικής Επαγγελματικής Ευθύνης, καλής εκτέλεσης, αφερεγγυότητας, για την επιστροφή των καταβληθέντων, και τον επαναπατρισμό των ταξιδιωτών. Ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, τα στοιχεία του ασφαλιστή και οι καλύψεις είναι στη διάθεση του ταξιδιώτη.  Τονίζεται ότι οι ομαδικές καλύψεις είναι οριακές και περιορίζονται από τις διεθνείς συμβάσεις μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων, κ.ά παρόχων υπηρεσιών. Συνιστάται σε όσους θέλουν να ασφαλιστούν για μεγαλύτερα ποσά, για ασφάλιση ζωής, αντικειμένων, ατυχημάτων κ.ά καλύψεων, να συνάψουν ατομικό ασφαλιστικό συμβόλαιο για τα ποσά που επιθυμούν. Πρέπει να έχουν μαζί τους την ‘Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας’ από τον φορέα της ασφάλισής τους. Επαναλαμβάνουμε την ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης ακυρωτικών για τις περιπτώσεις ασθένειας, ατυχημάτων, κλπ, πριν ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

  1. ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ

Οι αποσκευές παραδίδονται στον μεταφορέα κα παραλαμβάνονται με ευθύνη και φροντίδα των κατόχων τους, ανεξάρτητα αν υπάρχει ή όχι συνοδός του τουριστικού γραφείου. Σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας των αποσκευών ισχύουν ο Κανονισμός της ΙΑΤΑ για τα αεροπλάνα και οι αντίστοιχες διεθνείς Συνθήκες για κάθε μεταφορικό μέσον καθώς και για τα ξενοδοχεία,  η δε ευθύνη, στην περίπτωση αυτή περιορίζεται σύμφωνα με τις Συνθήκες αυτές. Η Εταιρία μας δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αποσκευών και των τυχόν τιμαλφών και αντικειμένων αξίας και συνιστούμε την ανάλογη ασφάλισή τους ή να μην τα πάρετε μαζί σας. Άσχετα με το είδος του ταξιδιού (αεροπορικό, θαλάσσιο ή με λεωφορείο) η Μεταφορική Εταιρία αναλαμβάνει τη μεταφορά για κάθε ταξιδιώτη μόνο μιας βαλίτσας κανονικού μεγέθους και βάρους μέχρι 20 κιλά, εκτός αν άλλως αναφέρεται (πχ στις πτήσεις εσωτερικού ΗΠΑ υπάρχουν χρεώσεις για κάθε βαλίτσα). Εκτός από την αποσκευή, ο ταξιδιώτης δικαιούται και μια μικρή χειραποσκευή με μάξιμουμ διαστάσεις 50Χ40Χ25 εκατοστά (μήκος/ύψος/πλάτος). Αν ο ταξιδιώτης έχει υπερβάλλον βάρος ή περισσότερες αποσκευές, μπορεί ο μεταφορέας να χρεώσει επιβάρυνση και υποχρεούται ο ταξιδιώτης να πληρώσει επιτόπου.

  1. ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ

Σε περίπτωση ακύρωσης εκ μέρους του Ταξιδιώτη, οφείλονται ακυρωτικά ή έξοδα φακέλου, με τις πιο κάτω προθεσμίες, εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά στο συγκεκριμένο ταξίδι. Οι ακυρώσεις γίνονται μόνο εγγράφως προς την Εταιρεία μας και ανεξάρτητα από την ημερομηνία εγγραφής και αναχώρησης της εκδρομής και επιδέχονται, κατ’ άτομο, τις παρακάτω επιβαρύνσεις (εφόσον δεν είναι δυνατή η εκχώρηση της κράτησης σε άλλο άτομο):

  • Προ των 30 ημερών από την αναχώρηση του ταξιδιού, € 50 για τα ταξίδια στην Ελλάδα και € 80 για ταξίδια στο εξωτερικό, κατ΄ άτομο, για απασχόληση, διαχειριστικά και έξοδα επικοινωνίας ανεξαρτήτως χρόνου ακύρωσης.
  • Από 29-21 ημέρες πριν από την αναχώρηση του ταξιδιού, παρακρατείται το 40% της αξίας του.
  • Από 20 έως 14 ημέρες πριν την αναχώρηση του ταξιδιού, παρακρατείται το 70% της αξίας του.
  • 13 ημέρες πριν την αναχώρηση μέχρι και την αναχώρηση (non show – μη εμφάνιση) παρακρατείται το 100% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.

Στους ειδικούς αεροπορικούς ναύλους, όταν αγοραστεί το εισιτήριο και ακυρωθεί, χρεώνεται μέχρι και το 100% της αξίας του, ασχέτως του χρόνου κράτησης και ακύρωσης των θέσεων.

Για κρουαζιέρες ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους των συμβάσεων της κάθε εταιρείας που ισχύουν για κάθε ταξίδι-κρουαζιέρα, οι οποίοι είναι στη διάθεσή σας.

Για τα ατομικά / μεμονωμένα ταξίδια ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους του κάθε ναύλου των αεροπορικών εταιριών καθώς και την πολιτική για θέματα ακυρώσεων του κάθε ξενοδοχείου, πράκτορα, κλπ.

Οι χρεώσεις γίνονται ανεξάρτητα από τον χρόνο της εγγραφής ή από το αν έχουν ήδη καταβληθεί τα αντίστοιχα ποσά από τους Ταξιδιώτες ή όχι. Στην περίπτωση που ένα από τα δύο άτομα, που πρόκειται να διαμείνουν σε δίκλινο δωμάτιο, ακυρώσει τη συμμετοχή του, εκτός των ακυρωτικών επειδή ο ταξιδεύων θα διαμείνει αναγκαστικά σε μονόκλινο θα χρεωθεί επιπλέον για τη χρήση αυτή. Επίσης επιβαρύνεται με τα έξοδα συμμετοχής σε τυχόν συνέδριο, εισιτήρια αγώνων και άλλων πλέον υπηρεσιών που ζήτησε για λογαριασμό του και η επιστροφή τους είναι συνήθως αδύνατη.

Ιδιαίτερα τονίζεται ότι στις υψηλές περιόδους Εορτών, Πάσχα, Καλοκαιριού, εορταστικών τριημέρων, καρναβαλιού, Συνεδρίων, Αθλητικών, Καλλιτεχνικών οργανώσεων και άλλων παρεμφερών μετακινήσεων, λόγω προπληρωμών των ναύλων, καταλυμάτων, εισιτηρίων, κλπ υπηρεσιών, τα ακυρωτικά ασχέτως του χρόνου κράτησης ή ακύρωσης θέσεων, μπορεί να φτάσουν στο 100%.

  1. ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Τυχόν θέματα που δεν καλύπτονται από τους πιο πάνω όρους συμμετοχής, θα επιλύονται με βάση την καλή πίστη. Η σύμβαση μεταξύ της Εταιρίας μας και του Ταξιδιώτη διέπεται από το ελληνικό δίκαιο. Η Εταιρία μας και ο Ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη και κατανόηση κάθε διαφορά που μπορεί να προκύψει. Σε περίπτωση αποτυχίας, τα μέρη μπορούν να απευθυνθούν στην Επιτροπή Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του Ελληνικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν τη μεσολάβησή της. Αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί και τότε δυνατή, αρμόδια θα είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας.